2010/04/09

Varför är tvål och vatten så roligt?

Efter middagen går Lilly som vanligt i för att tvätta sig.
Vi hör hur hon rumsterar om inne på toa.
Säger till henne att sluta kladda.
Bestämmer mig för att nu är det nog dags att gå och kolla.
Kommer in på toa och ser följande.

Lilly ståendes på sin pall med ena foten upplagd på handfatet, alldeles vitt av intvålning. Hon ser ganska nöjd ut också. Hon fortsätter att tvåla in. Hon är även vit långt upp på armarna.

Jag svär tyvärr en ramsa över att jag inte kollat tidigare.
Så börjar jag då försöka tvätta bort alla tvål. Hon blir halare och löddrigare ju mer jag försöker. Inser att det är duschen som gäller.
Såhär sitter nu en nyduschad, trött Lilly.
Och jag ser att runt munnen har hon fortfarande köttfärsgratäng. Men av någon anledning verkar inte munnen tillhöra ställena man ska tvätta efter middag för ofta får man säga till båda tjejerna att den är glömd.

Lärdom av detta?
Blir nog att följa med Lilly och tvätta sig.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails