2010/04/09

Vitsippor

Gick en runda runt sjön tidigare idag. Solen värmde så härligt men så fort det blåste till fick man klart för sig att det bara är tidig vår ännu.

Jag som är så duktig att alltid ha kameran med mig sprang idag ifrån den. Blev lite stressad eftersom jag ställde in gratängen och gick medans den stod inne och puttrade.
Och vad springer jag då på som bara skriker vår om inte

VITSIPPOR

Små söta knoppande vitsippor.
Och dessa små koppande blommor försökte jag fånga med min mobil. Det gick inget vidare.

061
Men tittar man riktigt noga så ser man dom.
Bilden är klickbar.

Nu sitter jag färdig och väntar på att klockan ska bli 6. Då ska jag träffa Fab 3 :-).
Ikväll firar vi min första –5 kg. Jag var lite rädd att jag inte skulle ha klarat det nu när jag gått upp lite efter påsk. Men vågen i morse visade på rätt håll igen och idag var det exakt –5 kg.
Det tråkiga när man går upp lite är att man tycker att det tar lång tid att komma ner på det man var. Men först blir det en vecka som vågen visar upp och sedan börjar den visa neråt igen så det är klart att det tar tid.
Ikväll blir det ost och kex. Gott. Blir inte allt för sent för min del eftersom jag jobbar morgon hela helgen. Så det var ju bra att det kunde bli redan vid 6 idag.

Ha en bra fredagskväll. Och glöm inte att mysa :-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails