2010/03/31

Da family

Det har verkligen varit fullt hus idag.
2 systrar, 5 barn, 1 mamma, 1 pappa, 1 hund, 2 katter och även jag har varit med. Och sedan kom då även 1 make hem också.
Här har varit storkok eller vad man nu ska kalla det. 10 liters grytan för att kunna koka potatis, dock inte full vill jag påpeka.
Det har gått åtskilliga liter kaffe och en och en annan kaka.
Men det gör inget för det är sådana här dagar som är så härliga när man bara kan umgås utan några konstigheter. Sitta i soffan och bara prata.

001 002

Mamma och pappa sitter i ett varsitt hörn i soffan och ser nästan lite rädda ut för varandra ;-).

010 012

Och mamma kom som vanligt med härliga påskägg till kidsen.
Har varit en helt underbar dag med min kära familj.

Och min kväll avslutade jag, förutom att jag troligtvis kommer att spendera lite tid framför tv:n sedan, med en andra utbildning på Röda Korset o hjärt- lungräddning.
Vi har tittat lite på prioritering på skadade på en olycksplats och vi har även agerat skadade och hjälpare samt att det då varit en tredje grupp som observerat vad som hänt och om allt gick rätt till. Det har varit mycket lärorikt och jag rekommenderar alla att gå en kurs. Ser fram emot kursen till hösten om barnolycksfall. Jag tittade på mitt kusintyg om det och det var enda sedan –06 så jag behöver verkligen en uppfräschning i dom kunskaperna. Kan bara hoppas att jag kan gå också på grund av mina jobbekvällar men det blir en senare fråga.

En bra dag har det varit i alla fall.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails