2010/04/06

Övningar för tränings/pilates boll

Vardagen har kommit ikapp igen efter en härlig vecka med systeryster här nere på södern.
Men det är ganska skönt faktiskt när det gör det. Efter en massa svullande och stillasittande behöver jag verkligen komma tillbaka till mitt vanliga jag igen. Ja i alla fall mitt vanliga jag som jag var tidigare.

Skulle ha tränat idag när Molly var på gympan men efter att ha suttit inne med schemaläggning hela dagen kände jag att en promenad var mer lockande. Och det var riktigt skönt även om det var lite regn i luften. Jag hann faktiskt ner och skaka armar, lår och rumpa också.

Jag köpte en tränings/pilates boll eller vad dom nu heter för ett tag sedan. Vi har inte hittat någon pump som passat så den har legat här i säkert 2 veckor och sett ut som ett rött dallrigt skinn. Men idag när jag kom hem hade vännen lyckats blåsa upp den. Så den invigde jag idag också. Höll mig nere i källaren, ensam.
Jag fick prova mig fram lite hur jag skulle sitta för att göra situps. Jag har inte en aning om jag gjorde rätt men det kändes lite i magen så lite rätt måste det ha varit.
Jag satt ganska långt ut på den men jag tyckte det var svårt för fötterna kasade. Får hoppas att det är en vanesak.
Jag satt även och körde lite triceps med mina nya hantlar också.
Jag får försöka leta upp lite mer övningar så jag kan köra många övningar.
Nu jäklar finns det inga undanflykter med viss träning för nu finns den nere i källaren. Smart drag frun :-).

Och HÄR sprang jag på en bra sida om övningar medans jag skrev. Ni vet man googlar ju samtidigt ibland. Många järn i elden ;-).

1 kommentar:

Hanna sa...

Hej!

Jag går och väntar på min rosa pilatesboll. Jag är nybörjade på pilatesbollar, verkligen, har kört kanske 5-6 gånger på gymmet. Men man lär sig snabbt och det är grymt effektivt. Första gången fick jag fruktansvärd träningsvärk, en rätt angenäm känsla som visar att man gjort rätt....och att träning behövs.
Lycka till!

MVH Hanna
hanna.fornhem.se

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails