2010/03/04

Sur och mör

Fan, fan, fan.

Har precis suttit och skrivit ett helt inlägg och råkar trycka på någon knapp tangent här och allt försvann. Åh, vad sur jag blir nu.

Men ett sammandrag i det jag skrev var i alla fall att jag känner mig mör i hela kroppen. Sådan mörhet som efter ett ordentligt träningspass. Men jag har inte haft något ordentligt träningspass sedan i måndags. Och jag vaknade med en öm hals och näsan beter sig väldigt ohyfsat. Men det är jobb ikväll och sedan är jag ledig i dagarna 3. Men då har jag inte tid att vara sjuk för då vill jag ha lite familjetid och hitta på något roligt. Kan hoppas att den gula saken på himlen fortsätter att stråla hela helgen.

Träffade mina träningstjejer lite snabbt igår. Vi har sagt att den som först går ner 5 kg ska välja något trevligt vi kan hitta på tillsammans. Och nu var vi där. Duktig du är tjejen som klarat det. Så nästa fredag ska vi träffas och äta lite räkor och dricka lite vin. Ja, jag ska äta räkor men jag vet inte vad jag ska dricka. Men roligt ska det bli.
Jag tjuvvägde mig faktiskt häromdagen. Den visade på
-3,9 kg
men jag vet ju inte riktigt hur det stämmer med tanke på att det är olika vågar.

Börjar kännas lite tråkigt. Jag sökte på vårdcentralen för att få lite stöttning men nu har det gått 4 veckor och jag har fortfarande inte fått tid. Får väl ge det ett tag till men får jag inte mer stöttning där så känns det ganska meningslöst.

Nej nu måste jag fixa lite lunch till mig och tjejerna. Vännen kommer sen hem och byter av mig eftersom Lilly fortfarande är ful i ögonen. Rena följetongen.

4 kommentarer:

Katrin sa...

Du får komma hit och få stöd här, eller hos nån kompis, men låt inte dumma VC stjälpa! Jag sökte bvc imorse, men det är stängt fram till den 22e för Lisa har tyvärr slutat... Tyckte jättebra om henne. Och du får inga tider, dags för en ny arg insändare?!

Nettan sa...

Tack vännen.
Visst kan och får jag stöd från andra men det var just det med att få lite extra från vc som jag tyckte skulle bli bra. Där väger jag mig ändå och vikten vågar jag ju inte tala om för någon av mina vänner. Hemsk tanke.

Ja, jag hörde att Lisa skulle slut. Tycker jag är synd för jag gillade med henne.
Får kanske skriva en insändare igen ;-)

Kram

Åsa sa...

Hejsan kan berätta att det kommer en ny bra BVC sköterska men visst är det tråkigt att Lisa slutar. Ge inte upp du har ju börjat gå neråt det är jättebra jobbat du kan ju helt själv...bra att Ni är några kompisar som försöker stötta varandra...ge INTE upp!

Nettan sa...

Tack Åsa. Alltid härligt med lite peppning. Jag försöker verkligen men det är så svårt emellanåt.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails