2010/03/11

Curlingdamerna OS 2022

Curling är jätteroligt.
Dock fick vi tag på en bana som lutade ganska mycket ;-).
Men sätter vi in stöten nu och ligger i hårdträning så finns det kanske hopp för OS 2022. Då finns det hoppa om att det är vi som får stå och ge guldkyssen.
Yeah right ;-).

042 043

044

Så smidigt och graciöst det bara kan bli. Jag ligger nästan i linje med isen.

048 051

Vi är vana vid dammsugar i hemtjänsten men det visade sig att vi är riktigt duktiga sopare också.

055 

Taktik är väldigt bra att ha när man spelar curling. Vår taktik gick ut på att komma in i boet och få poäng. Vem bryr sig om vem som börjar och har sista stenen. Här är det prestige i poängtagandet.
En och en annan fysisk lag försökte brytas också när man fick dom olika förklaringarna hur man skulle slå.
-Träffa den så träffar det den som puttar in den.
Fungerade aldrig. Men som sagt så har vi siktet inställt på 2022 så det kommer väl ;-).

063 065

Som vanligt avslutade vi med hämtmat från pizzerian. Och som vanligt tog jag en sallad istället för pizza.
Britt-Marie kör Modifast. Dock ej inköpt på pizzerian ;-).
Ett bra tips till er som dricker Modifast. Blanda den inte i bubbelvatten. Ser ut som ett experiment på kemin. Men till slut lyckades hon röra ner det så mycket så att hon kunde skaka den. Det trodde jag faktiskt inte när man ser det bubblar över.

Tack tjejer för en rolig kväll

4 kommentarer:

Christer sa...

Ja jag tror att den här sporten kommer att få ett uppsving nu efter OS. Även jag skulle tycka att det vore roligt att prova på den sporten.Den verkar ju inte vara så ansträngande. Nu när jag inte kan springa längre.

Nettan sa...

Hej Christer.
Curling fick ett uppsving efter förra OS också. Alltid positivt när det går bra i en sport.
Jag rekommenderar att prova curling. Det är som sagt väldigt roligt men så mycket svårare än det ser ut att vara.

Katrin sa...

Jag älskar curling, men har dock adlrig provat det i verkligheten. Men att titta på det, åh så intressant det är. :) Ser ut som att ni har haft en riktigt trevlig kväll!

Kram Katrin

Viktkamp sa...

tror på er :) heja heja!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails