2010/03/13

Melodifestival och 30+ syndrom

Nu är det mycket snack om det. Över allt läser man om det. Kommer svenska folket lyckas rösta rätt i år. Ja, jag hoppas verkligen det för i år finns nog ingen sådan hemsk låt som den som vann förra året.
Jag pratar naturligtvis om Melodifestivalen.

Jag har bara en vinnare till detta ikväll. Nu har jag i och för sig inte sett några delfinaler men jag har hört finalbidragen. Men vem har kunnat undvika det om man har radion på ;-).
Och för mig är Anna Bergendahl en given vinnare. Den är så jäkla bra och jag får fortfarande rysningar när jag hör den. Jag gillar hennes lite annorlunda röst. Jag gillade henne redan när hon var med i Idol.
Så ikväll kommer jag faktiskt att röst. Och Anna kommer att få min röst.
Jag hoppas hon får din också.

Men det finns en liten bubblare för mig. Och det är Eric.
Men jag har väl hamnat i detta 30+ syndromet.
Symtom på detta är följande: Dessa 30+ får en liten drömsk blick så fort det visas lite lammkött på tv. Och då pratar vi om lammkött som ser så oskuldsfulla ut, sjunger samtidigt som dom borrar in sin bambiblick i rutan och samtidigt rör sig som gudar och skulle man sätta fingret på dom skulle man bränna sig eftersom dom är heta.
Dessa 30+ kan bli väldigt fort nostalgiska och inser då kanske att dom själva inte är unga längre.

Nej efter att ha läst symtomen så vet jag ingenting om detta syndromet ;-).

Vilken är er favorit ikväll?

1 kommentar:

Micaela sa...

Röstade med på Anna - såklart. hennes låt går varm här hemma!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails