2010/03/22

Photoholic

Jag har den senaste tiden varit helt besatt i att fota. Alla möjliga teman och saker. Det är leksaker, natur, mat, skräp, ja i princip vad som helst.
Tycker om att ta närbilder och makrobilder. Och var jag än går så ser jag foto.
Tar jag på det viset blir det fint. Jag vill spegla precis den delen av blomman och så vidare.
Jag känner mig helt uppslukad av detta och jag tycker det är så roligt när jag får respons för mina bilder när jag gör fotoutmaningarna inne hos Foto Nettan.
Jag skulle verkligen vilja ha en riktig kamera som man kan ställa in skärpan. Där man kan få så härliga närbilder och makrobilder. Men det får jag nog drömma om lite till innan det kan bli verklighet om det nu kan det.

002 Frukosten i morse är ett typiskt exempel på när jag ser bilder.
Gurkan låg bara där och på ytan hade små vattendroppar börjat att bildats. Och jag såg hur bilden skulle bli men som vanligt blev det inte som jag tänkt. Ville spegla dom små, glänsande dropparna. Lyckades inte riktigt med det.

Har ni något sådant intresse som ni nästan blivit besatta av? 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails