2010/09/12

Var hamnar barnen om vi dör?

Visste ni att det är en socialsekreterare som bestämmer var barnen till avlidna föräldrar ska hamna någonstans?
Jag trodde faktiskt om där fanns ett testamente eller dylikt så var det det som gällde men så är tydligen inte fallet.
Vi har funderat på att skriva ner något om vilka vi vill ska ta hand om våra tjejer om det skulle behövas men vi har inte kommit fram till någon riktigt bra lösning. Och även om vi hade gjort det hade det kanske inte spelat någon roll.
Det är skrämmande att inte föräldrar har rätt att bestämma en sådan sak. För jag som förälder har hela tiden mitt barns bästa i åtanke samtidigt som jag vet hur det fungerar hos olika familjer som man umgås med. Jag tycker det skulle vara en självklarhet att föräldrarna får bestämma en sådan sak. Får bestämma så att jag vet att mina barn får en bra uppväxt.
Men tydligen har vi inte det.
Men vi kommer ändå fundera ut någon lösning och få den nerskriven för vem vet vad som kommer att hända. Men det är en svår lösning att hitta eftersom man vill barnen det allra bästa. Lite därifrån, lite därifrån och lite därifrån hade ju varit den bästa lösningen men den går absolut inte.
Vi funderar och jag jag hoppas innerligt att vi aldrig behöver ha någon användning för den.

Artikeln kan du läsa HÄR.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails