2010/09/29

Ingen bra dag

Jag håller fasen på att bli tokig på hur här ser ut här hemma.
Här är grejer och pinaler överallt och jag vet inte var jag ska börja. Högar med papper här och högar med papper där.
Får man ordning på ett ställe är där uppställt igen om 5 minuter när tjejerna har plockat fram igen.
Jag blir på dåligt humör och så blir det bara kaos för att inte tjejerna ens kan plocka upp lite kritor och papper efter sig.
Och så kommer det dåliga samvetet för att jag skäller och så blir jag på ännu sämre humör för det.
Så kommer det dåliga samvetet för att Molly plötsligt börjar städa Lillys rum fast det inte ligger på hennes ansvar utan allt för att jag skäller.
Känner mig bara gråtfärdig för att jag inte orkar hålla på att tjata om precis allt.
Känner mig bara gråtfärdig för att jag inte orkar börja någonstans.
Känner mig gråtfärdig för att jag inte vet var jag ska börja för att här ska bli fint.
Känner mig gråtfärdig över att jag känner mig stressad när jag har några timmar att vara hemma på förmiddagen innan det är jobb och jag ska hinna så mycket.

001
Lilly har dessutom börjat missta väggarna för canvasdukar som man kan måla gubbar på. 

Med andra ord så är det ingen bra dag idag.
Och mitt i denna självömkan så har jag fått jäkligt ont i foten också.
Nej jag orkar inte gnälla mer för idag hjälpte det inte ett enda dugg. Det mal fortfarande i mig.

Men jag önskar er alla en bra dag.
Kram på er där ute i cyberrymden.  

2 kommentarer:

Anneli Hänninen sa...

Oj vad jag känner igen mig i det du skriver! :( Det är hopplöst när det kör ihop sig överallt och man tappar lusten att göra något mer och mer...Fast man vet att man borde så orkar man bara inte. Sen att man tjatar och gnäller gör ju inte saken bättre och det ger en bara mer ont i magen. Trodde att det skulle bli bättre när barnen blev större men icke sa Nicke! De ställer en massa krav men vill sällan ge något tillbaka.Fast jag tror ändå att för min del så är det just nu mest jobbet som stressar mig av olika anledningar.

Men du måste släppa på kraven hemma Nettan! Annars så kommer du att gå rakt in i den berömda väggen... :( Vem bryr sig om om du skaffar ännu fler husdjur (syftade på dammråttorna om du inte förstod det ;))Njut av dina goa ungar i stället helt plötsligt är det stora och utflugna och du sitter där ensam i ditt rena hus och undrar vad som hände. Lätt att säga jag vet men det är nog ett måste om du ska må bra. Var rädd om dig Nettan! För flickornas skull om inte annat. Kram

Nettan sa...

Tack för dom värmande orden. Och visst har du rätt. Och jag försöker verkligen men vissa dagar känns bara helt hopplösa och idag var verkligen en sådan.

Sen har jag lyckats ge min kära make dåligt samvete med mitt inlägg också och det var inte riktigt min mening. Men det var väldigt fint här när jag kom hem för en stund sedan ♥. Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails