2010/09/02

Klassiskt mellanmål

Efter en runda i stan med Josse körde vi sedan hem och hämtade Molly, Julia och Johanna på skolan. Dom gick hem och jag gick inom affären för att köpa lite mellanmål.
Så idag har vi ätit ett av dom mest klassiska mellanmål jag kan komma på.
Nyponsoppa, gräddklick och mandelbiskvier samt en knäckemacka med ost. Så jäkla gott och så jäkla längesedan jag åt.
En gång i tiden när jag var ung och följde med en av mina kompisar hem hade hennes mamma alltid ställt fram detta till oss. Så det är verkligen ett klassiskt mellanmål för min del.

Jag tycker faktiskt det kan vara lite svårt att komma på bra mellanmål. Vi har nästan aldrig behövt äta något stadigt mellanmål eftersom vi oftast ätit middag vid 4-halv 5 utan vi har klarat oss på en frukt. Men nu med alla aktiviteter som kommer hinner vi inte äta så tidigt utan nu blir det ofta lite senare som vid 6-halv 7 och då behöver man verkligen något riktigt. Molly äter nämligen lunch redan halv 11 så jag kan tänka mig att hon är hungrig dom dagar hon hämtas 13.40.

Så jag tar gärna emot förslag på bra och snabba mellanmål.
Låt förslagen hagla in ;-).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ska ju gå fort och vara mättande och gott!

Alltid lika svårt.... här hemma kör vi med Fruktsmoothie, med yoggi, banan och lite jordgubbar eller hallon från frysen.

Fattiga riddare är alltid gott, smeten kan man ju spara några dagar i kylen med.

Fil med egen musli, jättegott!!

Kräm o mjölk, inte världens nyttigaste med gott!

Varma mackor(klämda) med massa gott i.

Finns massa med tips.

Lycka till!

Nettan sa...

Åh tack för alla härliga förslag :-). / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails