2010/09/26

Grått och allmänt trist

Grått, blåsigt och allmänt trist.
Så kan man väl med tre enkla ord beskriva helgen.
Igår morse låg en mjölkvit dimma över Hålan och skogarna runt omkring. Den lättade inte förrän framåt halv 11 vilket gjorde att man var lite vilse i tiden.
Idag har vi en lätt snålblåst med en konstant grå himmel.
Jag gillar inte alls hösten. Även om hösten många gånger kan vara väldigt vacker med alla varma, härliga färger som sprakar loss på en palett av träd och buskar.
Och en höstdag med strålande solsken och hög luft är inte helt fel det heller.
Men för det mesta är det inte så hösten ser ut.
Oftast är det blåst, regn och rusk. Precis som denna helgen varit även om det inte regnat.
Och det gör mig lite deppig faktiskt.
Saknar redan den ljusa tiden med långa kvällar. Nu börjar det mörkna redan vid 7-tiden och det blir bara tidigare och tidigare för varje kväll.

Nej, nu önskar jag mig en ledig dag, fint väder och en runda i skogen med kameran för att kunna fånga färgerna innan allt bara blir grått. Så kan jag få vädergudarna på min sida nu och få min vilja igenom på detta. Vädret är ju verkligen lätt att påverka ;-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails