2010/09/09

Rädda för kontakt?

Ibland funderar jag på om vi är väldigt rädda för kontakt med andra människor.
Att vi hellre använder mailen eller sms än att vi lyfter luren och ringer.
Ja, jag är nog en sådan person. Men jag har heller aldrig gillat att prata i telefon. Jag är inte alls telefontypen.
Men behövs det så ringer jag mitt ärende.
Jag skulle nog aldrig hålla på som min kära make gör nu.
Han har i ca 2 veckors tid mailat Telia angående ett eventuellt överflytt till dom. Varje dag får han ett svar och varje dag skickar han iväg en ny fråga. Och detta är för att han då inte vill sitta i telefonkö med 50 andra före. Så istället för att sitta i kö i kanske 30 minuter och fått alla frågor besvarade så fortsätter nu mailkontakten. Och den lär fortsätta ett bara tag till så vi får väl se om det kommer att bli något byte.
Risken är ju också ganska stor att det blir missuppfattningar på vägen men, men. Och inte hjälper det om jag hade ringt heller för jag har inte en susning om vad allt gäller och vad han är ute efter.
Jag väntar med spänning på upplösningen på denna följetong :-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails