2010/09/25

Doktor, stjärna och polis

Samtal vid middagen.

-Jag går i förskolan nu. Sen börjar jag 1:an sen 2:an sen 3:an, 4:an, 5:an; 6:an, 7:an, 8:an, 9:an och sedan får man många läxor.
-Ja det är ju sedan man väljer vad man vill bli när man blir stor svarade jag.
-Doktor, stjärna och polis svarade hon.
-Är det vad du drömmer om att bli.
-Nej det är vad jag tänker på att jag vill bli svarade hon snusförnuftigt. Eller så tar jag ett vanligt jobb bara.

Det är bra med drömmar även om det verkar som om hon verkar vilja bli både doktor, stjärna och polis. Hon förstår inte ännu att hon måste välja. Stjärna kan hon väl vara vid sidan av ett normalt jobb, vi har hört talas om sjungande tandläkare innan, men jag ser det svårt att lyckas bli både doktor och polis också. Men man ska aldrig säga aldrig.

004

1 kommentar:

Viktkamp sa...

Ja allt går bara man vill :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails