2010/09/10

Misslyckade cakepops

Jag har idag gett mig på konststycket att göra cakepops.

Man blandar helt enkelt 1 paket Ballerinakex kladdkaka i mixern och har sedan i 100 gram philadelphiaost. Detta låter man sedan står kallt en stund för att sedan rulla små bollar av smeten.
Så långt var allt frid och fröjd.
Sen ska man doppa dessa små bollar i 150 gram smält ljus choklad för att sedan om man vill rulla dom i strössel.

Mina bollar ligger på ett fat med strössel men utan choklad.
Och anledningen till detta vill jag knappt tala om men det måste jag väl nu.
Smälte chokladen i ett vattenbad som jag varit ute och googlat skulle vara det lättaste sättet. Ja kanske det lättaste sättet om man tar grejer som passar ihop. För vad händer då när jag sätter ner skålen med choklad i vattnet? Jo det ska jag tala om för er. Den sjunker så pass mycket så det bara är cirka 1 centimeter kvar upp till kanten. Så när jag börjar röra lite försiktigt så kommer det lite vatten i skålen. Och detta visade sig inte alls vara en speciellt bra kombination. För istället för en len, smällt choklad har jag nu en grynig massa bara. Så jäkla sur att jag inte ens kan smällt lite choklad.
Men jag smakade smeten innan och jag kan säga att den var inte helt fel så även om dom bara blev halvfärdiga så kommer dom nog smaka gott sen ikväll. Även om dom säkert smakat ännu bättre med choklad på. För vem kan säga nej till choklad ;-).

014

3 kommentarer:

Katrin sa...

Jahaaaaaa... DET är cakepops! hahaha!

Nettan sa...

Japp men jag är väldigt nyfiken på första bilden du fick upp i huvudet :-).

Katrin sa...

Haha, det får vi ta en sen kväll när mörkret och barnen har lagt sig :) :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails