2010/09/20

Ödesval och snygga stövlar

Följde valvakan in i det längsta igår.
I hopp om att det på något vis blivit fel.
Men ack nej. Nu är även vi ett land som har främlingsfientliga i vår riksdag. Jag får en klump i magen över hela situationen.
I vår lilla Håla fick dom 14,5%. Skrämmande. Och vad som är ännu mer skrämmande är ju vad man ska göra åt det. Vad ska man göra för att få folk inse vad det är dom röstat på. Men det är så dags nu när rösten redan är lagd.  
Jag sprang på DETTA inlägg och det är så bra skrivet.
Eller vad säger du?

Nu sitter jag här och är så trött.
Sen kväll, tidig morgon. En kombo som inte går hem hos frun.
Lämnat Molly, varit i stan och handlat och fixat lite. Disken får minsann vara för jag orkar verkligen inte ta det. Börjar jobba 2 så jag vill bara hämta andan lite.

Jag har lyckats få tag på ett par stövlar också. Har alltid velat ha ett par men dom passar ju aldrig på mina vader, vältränade som dom är ;-). Men idag sprang jag bara på ett på som var lite stretch i. Snygga och enkla och billiga så dom hamnade i vagnen. Får väl se hur länge dom håller för där är dragkedja.

001   006

008

Lite fina var dom. Eller hur?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails