2010/09/21

Svartvita kossor och billiga glasögon

Vissa kvällar när man är ute och kör mitt ute i ingen stans vandrar tankarna iväg.
Ikväll var en sådan kväll.
Och det första jag funderat på är kor. Och inte vilka kor som helst utan svartvita kossor.
Och den enkla anledningen till detta är min syster. Tro nu inte att det är så enkelt som att hon skulle vara en kossa ;-). Nej, nej min syster är absolut ingen kossa. Men hon har där emot gjort mig uppmärksam på en sak med dessa kossor.
Hon sa till mig för ett tag sedan:
-Har du tänkt på att svartvita kossor alltid har svarta öron?

Ko 
Då hade jag inte gjort det men vad tror ni hände sedan.
Jodå, jag tänker på det varje gång jag ser en svartvit kossa. Jag vill kanske vara den som upptäcker den där kossan med ett vitt öra. Vetenskapligt har vi inget belägg för vår teori men ännu kan inte jag bevisa på motsatsen heller.
Så där kommer jag körandes ute i bushen och så fort jag ser en hage med svartvita kor sänker jag farten lite för att hinna titta. Titta efter det där unika exemplaret ;-).
Och nu har jag säkert fört det vidare till er som läst detta också. För jag lovar att ni kommer inte kunna släppa det när ni väl ser svartvita kor. Eller det kanske åter igen bara är jag som får saker för mig ;-).

Den andra saken jag suttit och funderat på är en viss reklam.
Synoptik har en kampanj med att man får samma rabatt som man är gammal. Är du 29 år så får du 29% i rabatt.
Det är ju ett smart koncept och gynnar våra gamla som inte har så mycket i plånboken.
Men då kommer jag osökt att tänka på vissa som har blivit riktigt gamla.
Vad händer om en 101 åring kommer in och vill ha nya glasögon? Får då denna personen pengar TILLBAKA istället?
100 år är ju 100% vilket skulle innebära gratis glasögon. Men hur gör dom då med det sista året?
Ha, jag tror minsann dom har missat det.
Eller så tror dom inte att så gamla skaffar nya. Men det var kanske tidigare när dom var dyra. Nu hade dom ju blivit gratis och det blir kanske stormning på landets 100+ åringar nu.
Jag får kanske ringa och kolla upp det för jag undrar verkligen.
Köp nya glasögon och få pengar tillbaka istället.
Kan man få bättre erbjudande ;-)?

1 kommentar:

Cecilia sa...

Hej Nettan,

Vi på Synoptik tycker det är roligt att höra att du tycker att vi har ett bra erbjudande! Åldersrabatten gäller oavsett hur gammal du är. Är du 25 år så får man 25% rabatt på bågarna, är du 80 år så får man 80% rabatt osv. Om man 100 år och äldre så får man bågarna gratis! Bra eller hur? Erbjudandet gäller dessutom på alla bågar hos Synoptik – även höstens nyheter! Om du tycker det är svårt att hitta bågarna som passar just dig så vill jag passa på att tipsa dig om att våra glasögonstylister kan hjälpa dig!

Välkommen till Synoptik!

Med vänliga hälsningar,
Cecilia på Synoptik

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails