2010/09/23

Lediga dagar är oftast inte så lediga

Lediga dagar är oftast inte så lediga om någon förstår vad jag menar.
Alltid massor att göra men även om jag är ledig hinner jag fasen inte med allt ändå. Ja, ibland får man väl skylla på att man fastnar framför datorn men inte alltid.
Som idag. Har hur mycket som helst kvar att göra men jag måste bara sätta mig och göra ingenting en liten stund.

Dagens checklista ;-).
*Lämna Molly på skolan
*Handla till middagen
*Dammsuga
*Disken
*Plocka undan i köket
*Tvätta
*Märka kläder till bytardagen
*Lunch
*Hämta Molly på skolan
*Ordna med middagen
*Köra Molly på gympan
*Hem och duscha Mollan
*Kvällsmat
*Lägga tjejerna
*Duscha
*Blogga, Blogga

Jahopp, det var inte mycket som blev stryket.
Men att ordna med kläderna har tagit ganska lång tid.

014
Det har blivit en hel Ikea-kasse idag. Allt skulle skrivas upp och lämnas tillsammans med sakerna och jag är nu uppe i 1 1/2 sida med kläder och skor.
Jag hoppas att jag kan bli av med lite av det. Börjar bli ganska trött på att asa det hit och dit och sedan hem igen. Jag har inte mage att slänga det så det blir väl snart till att skänka det istället. Problemet är bara att jag tror inte Afrikas barn har någon användning av nästan en kasse med vinterkläder.
Men jag har märkt det väldigt billigt bara för att bli av med det. Det tar ju lite plats att bunkra för små vinterkläder.

Nej nu får jag nog återgå till min lilla lista istället.
Hmm, vad står nästa.
*Hämta Molly på skolan.
Får nog lägga till ett toabesök där emellan först ;-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails