2009/10/17

Vad är humor?

Var precis inne och läste brorsans blogg.
Dom brukar ha en veckans fråga och denna veckan undrade dom vad humor är för mig. Jag har gått och funderat lite på det under veckan. Men jag kan nog inte riktigt ta på vad humor är för mig. Alltså jag kan inte lägga mig i ett fack för jag tror att jag kan tycka många olika saker är roliga.
Jag älskar tex den engelska humorn med Monty Python och Helt hysteriskt. Saknar Patsy förresten;-). Det är väl kanske den lite torrare humorn engelskmän står för. Men då är jag väl lite torr då.
Sen kan jag ju vara ganska ironisk och det gör det roligt många gånger. Men det skiljer sig helt från den andra sortens humor. Jag tillhör den ironiska generationen 70-talist som jag är.
Men däremot tycker jag blondinskämt och bögskämt bara är tarvliga. Jag ser faktiskt inget roligt alls i dom även om det funnits någon enstaka blondinskämt som jag gillat. Jag kan känna mig lite utanför på tex vissa fester när alla drar upp sina mobiler och skickar runder med olika kiss- och bajsskämt och håller på att garva lungorna ur sig. Nej det är inte min sorts humor. Kalla mig tråkig om ni vill men det går inte hem här.
Sen kan det bli ganska humoristiskt här hemma också när Molly drar igång sina tankar och funderingar. Men det är ju mer en gullig humor eftersom det är så sött att höra henne fundera. Invecklat för oss vuxna men helt självklart för henne.
Dom ville gärna ha kommentarer på vad humor är samt att man skulle dra ett skämt. Men jag kan inga bra skämt eftersom jag inte gillar den typen av humor. Humor uppkommer många gånger ur vissa situationer. En liten handling som inte var meningen kan bli så rolig. Och jag pratar inte om skadeglädje utan sådant som bara blir roligt. Nu börjar jag krångla in mig men ni förstår säker.

Så vad är humor för er?

1 kommentar:

Johan sa...

Det var kul att du svarade iaf :) humor är inte alltid lätt, jag tror inte heller jag kan direkt ta på vad som är humor för mig. Det som är kul är kul, och kul är humor ^^

ne men jag och Emil har diskuterat det lite och vi kom fram till dåligt rolig humor och sjuk humor är det som gäller, men ändå är bögskämten rätt roliga när kvällarna sätter in.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails