2009/10/07

Näsblod a´la Niagarafall

Känsliga läsare varnas.
Stod på toaletten igårkväll och hade gjort mig i ordning. Stod där och kände hur det plötsligt började rinna från näsan. Det forsade blod. Lutade mig fram och tryckte ihop näsan som man ska göra och det bara fortsatte. Tom jag blev lite rädd där och var färdig att ropa på Rickard även om han somnat. Men jag stod en stund till och som tur var så slutade. Men jag såg ut som om jag varit i slagsmål eller något. Jag hade blod runt näsan och ner över munnen och hakan. Och inte någon lite strimma heller utan riktigt mycket. Handfatet såg ut som rena blodbadet. Det var blod i och runt och även på kranen.
Jag hade kraftig blodsmak i munnen och fick spotta och det var blod även där.
Städade undan och gjorde mig i ordning en gång till. Gick och la mig lite lätt skärrad och hade näsdukar med mig för jag var rädd att det skulle börja igen. Riktigt otäckt eftersom det bara kom sådär.
Visst händer det att jag har haft näsblod innan men inte på detta viset. Hoppas det bara var en engångssak.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails