2009/10/05

Från ängel till demon

Jag överlevde denna jobbehelgen också. Har varit ganska otäckt att vara ute och köra på alla småvägar bara nu när det blåst så väldigt mycket. Träden står redan lite på trekvart efter alla andra stormar.
Men det har som tur var inte varit några trädincidencer. Mycket grenar som man har fått sicksacka förbi men inte träd som legat ivägen.
Jag tycker inte om höstrusket. Färgerna ja. Rusket nej. Men ändå på någotvis tyckte jag det lät mysigt när det blåste igår. Låter konstigt men så var det.
Solen är framme för tillfället men man vågar sig inte ut. Det kommer några ordentliga skurar emellanåt. Och då menar jag riktiga skurar också. Blöt på 10 sekunder skurar;-).
Molly var på kalas igår. Hon är så stolt när hon får klä upp sig med klänning. Hon ville ha halsband på sig också så det fick hon.
♥Söta gounge♥
Om hon bara hade kunnat vara sådan hela tiden. För tillfället är hon riktigt jobbig. Hon är nosig, skriker och stampar i golvet. Hon beter sig som en tonåring helt enkelt. Men jag har hört det någonstans att 5-6 åringar kan gå in i lilla tonåren. Att dom har så mycket känslor i kroppen som dom inte riktigt vet vad dom ska gör av. Och då får dom utlopp för dom på detta jobbiga vis. Jag hoppas verkligen det gör över snart för det är så jobbigt. Tycker jag skäller och skäller för att hon inte lyssnar och gör precis som hon vill.
Så denna söta lilla ängel kan plötsligt förvandlas till en riktig liten sak med horn i pannan;-). Det är väl bara att rida ut detta också. Och sen bävar man verkligen till den riktiga tonåren. Puh..

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails