2009/10/27

Hittat bröd

Nu har jag verkligen gått in för rollen som brödbakare.
Har varit ute och googlat och hittade en hel del men dom flesta skulle bakas, knådas och annat trams hit och dit. Ja, jag vet att jag sa att jag skulle tvinga mig gilla det men vi får ta det i etapper.
Så hittade jag ett som föll mig i smaken med en gång. Ett mörkt bröd som var en massa fröer och kärnor i. Och detta rörde man bara ihop och sedan hällde man det i formar.
Kan det bli så mycket bättre? Baka bröd och slippa bli kladdig om händerna. Tror knappt det.
Och nu hoppas jag att detta bröd kommer att bli riktigt gott också sen när jag gör det.
Torsdag eller fredag kommer domen och då vill jag ha tummen upp:-).

1 kommentar:

Emma sa...

Det brödet du hittat lät väldans gott =) Ska nog testas!!

Refreshers finns, hemmakväll säljer dem bland annat =)

Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails