2009/03/12

Vårsol?

Var ute en lång stund i fm. Fasten det var mellan 0-1 grad så var det riktigt skönt ute. Solen var framme och det känns verkligen att det är på väg mot varmare tider. Den värmde så skönt.
Lilly är så vild när vi är ute. Även där får jag kanske tillägga eftersom det inte är någon skillnad på inne eller ute;-). Hon älskar att åka rutchkana. Hon klättrar själv upp så man får vara på sin vakt hela tiden. Hon kan mycket väl lägga sig på magen och åka om inte denna nojjiga mamman hade satt stopp för det. Här får hon åka på rumpan, punkt slut;-)
Molly vill mest vara där vi är. Inget konstigt med det. Hon är faktiskt duktig när vi är ute för det är inget gnäll på att hon vill ha dom sakerna Lilly har utan hon verkar förstå att Lilly måste gunga i den lilla gungan osv.
Hon hade lovat mig att hon skulle lyssna på mig idag när vi skulle gå in. Tyvärr glömde hon det när vi väl skulle gå in. Lyssnar inte ett dugg. Kinkar och gnäller. Det är så tråkigt för jag drar mig för att gå ut med dom när hon är sådan. Fick nästan bära in henne idag innan hon insåg att hon själv skulle gå. Vet inte vad jag ska gör när hon är sådan. Inget verkar fungera heller. Jag kan locka med belöningar, jag kan hota med straff men inget går in när hon är sådan. Puh jag hoppas det blir bättre. Något gulligt är att hon har börjat med frågan:
-Mamma, menar du att....
..saxen är vass
..maten är varm
..vi ska köra
..man ska borsta tänderna
osv, osv
Hon säger det till mycket. Det är precis som om hon kommit förbi Varför och istället kommer med dessa konstaterande istället. Gulligt är det iaf♥

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails