2009/03/25

Dagen från helvetet

Kan lungt påstå att dagen inte varit en av dom bästa som varit.
Vaknade imorse av Rickards klocka:-o. Hade stängt av minegen istället för att snoza den. Inte hela värden men det är ändå 10 minuter som behövs för att hinna med morgonen i lugn och ro.
Tittar på termometerna och den visar -11,1:-o. Snacka om omväxlande väder. Men det har varit kanonskönt annars förutom att det har varit kallt. Vädergubben på altanen har full resning så det är ett bra högtryck;-).
Går ut för att starta bilen.
Önk, önk, psch
Någon som känner igen det?
Bilf*n startar inte. Jag var färdig att ge den en rak höger eller kanske en roundkick eller något. Ni som mot förmodan kan se mig göra dessa saker kan sluta fnissa nu;-). Jag var så arg. Efter några försök till fick vi ge upp.
Känner mig som en riktigt dålig mamma för jag fick sätta Lilly i Mollys stol i lilla bilen och köra upp henne till dagis. Hon satt som ett ljus. Pekade på lite saker vi körde förbi men satt alldeles förundrad. Fick ta paraplyvagnen, för den stora var ju bara att drömma om att få in i Ka:n, så vi kunde ta oss hem sen också. Lämnade henne och ner och hämtade Molly och Rickard som stod och väntade här hemme.
Inflåsandes på jobbet 10 minuter sen. Jag hade naturligtvis ringt och medelat detta.
Känt mig småirriterad hela dagen. Blir väl så när dagen börjar som den gjorde.
Sen fick vi gå hem och eftersom vi hade den lilla vagnen hade Molly inget annat val än att gå hela vägen hem. Hon var jätteduktig och klagade inte men det tsr sådan tid. Hon ska studera varje sten och gärna gå balans på alla ställen som går. Lyckades att få henne att leta ställen med skugga som hon kunde gå balans på och det gick lite fortare då. Så en promenad som tar ca 25 min tog idag 1 timme och 20 min. Vi var hemma 5 minuter innan Rickard kom hem.
Jag har nog känt mig rätt så stressad idag. Kände för en stund sedan att jag har ont i mina käkar så jag har säkert haft dom hårt ihopapressade både av irritation och stress. Kan tänka att det beror på det men jag är inte säker.
Imorgon vill jag ha en lugn dag.
Är det någon som kan förstå mig;-)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails