2009/03/04

Dessa fighter

Ska alldeles strax köra upp till pappa. Molly är så rastlös och har velat köra sedan klockan 7 i morse. Hon vägrar ha byxor på sig idag och det vållade lite problem då de flesta kjolar och klänningar börjar bli väldigt korta till henne. Jag hade lagt fram hen tunika som nästan ser ut som en kort klänning men som är jättesnygg till jeans, eftersom den är så kort då. Men hon totalvägrade. La armarna i kors, blängde på mig, stampade med foten och vände demonstrativt ryggen till. Efter en lång stund fick jag snällt ge med mig. Det var väl det där med att välja sina fighter och detta var en fight jag omöjligtvis hade kunnat vinna. Måste bli bättre på att välja vilka fighter som är lönt att ta. Detta var ju liksom ingen större fight för min del men den var fruktansvärt viktig för henne.
Hon väntar nu dessutom på att få välja gardiner idag också. Hon ville ha rosa prinsessgardiner med fjärilar på. Någon som är förvånad;-). Jag blev då inte det. Nu tror jag tyvärr inte ikea har några sådana så vi får se hur det går. I detta fallet måste jag ta fighten lite iaf om det blir någon. Tror inte det behöver bli det om det nu finns något i rosa vill säga.
Nej nu ska vi klä på oss och bege oss iväg upp mot pappsen i norr;-).
Tjingeling

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails