2009/03/05

Kolla mina nya glasögon:-)

Då har jag äntligen varit iväg och fixat nya glasögon. Gud vad svårt det är att välja. Ville verkligen ha lite annorlunda mot vad jag har nu och det tycker jat att jag lyckades med också.
Kolla in dessa.
Snygga va? Det andra paret kan jag tyvärr inte visa för dom var inte med på bild på nätet.
Kan ju börja med att berätta om undersökningen. Tydligen har mina ögon inte förändras så mycket. Men jag börjar bli gammal och pga det kan jag uppfatta att dom blivit sämre. Optikern trodde vi kunde lugna oss 3-4 år innan vi pratade progressiva glasögon. Hur gammal känner man sig inte då? Trodde man kunde klara sig fram till 60-årsåldern iaf innan man skulle behöva sådana. Risken är stor att jag kommer att ha sådana innan jag blir 40 istället. Gud vad gammal jag är.
Sen kunde han dessutom upptäcka en liten lätt skelning. Den syns inte men den märkt pga att jag alltid tycker att texten på tv:n är lite lätt suddig. Så när han provade en liten prisma så såg jag plötsligt väldigt bra. Men han trodde att jag var en av dom aldrig kommer att se perfekt hur man än gör. Fanns några stycken sådana personer. Hoppas verkligen prisman kan hjälpa. Tyvärr kan det ta 1-2 veckor innan glasögonen kommer bara. Jag hade verkligen behövt dom nu. Men nu är dom iaf på väg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det gick inte så bra för Frölunda :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails