2009/03/31

Mollys förlust;-)

Molly kom tidigare idag och la huvudet på min arm oc sa:
-Mamma, jag älskar dig
Kan man bli varmare i kroppen än vid dessa ord? Tror knappt det♥.

Vi satt oss och spelade lite bokstavslotto. Tänkte jag skulle försöka att vinna. Vi har spelat det ganska många gånger och Molly har lyckats vinna varje gång. Inte bra med tanke på att hon måste veta att man inte vinner alltid. Hade funderinger ett tag på att ta hem en riktigt lottokupong som hon kunde fylla i. Iaf så fick hon sin första förlust idag. Hon vann första och var sprudlandes glad. Hon förlorade andra och humöret sänktes lite. Hon förlorade även tredje och då kom tårarna. Förklarade för henne att man kan inte vinna alltid och hon verkade acceptera det ganska bra. Vet inte om hon fått min eller Rickards vinnarskalle men vilket som så är det lika illa tror jag. Men vilket som så var det ändå bra att hon förlorade nu. För man kan ju inte vinna alltid. Eller hur frun;-).

När vi satt och spelade förklarade hon att dom gjorde såhär på dagis. Man blundade och höll fingrarna ihop och satt med benen i kors. Blev inte klok på om dom gör det varje dag men det gör dom säkert. Kan nog vara ett bra sätt att lugna ner en avdelning med 4-åringar.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails