2009/03/29

Earth Hour

Vi hakade på Earth Hour igår.
Gjorde ni det?
Jag tycker faktiskt det är bra med sådana manifestationer för miljön. Läste någonstrans att det var några som var skeptiska eftersom dom trodde att folk trodde att dom gjort sitt för miljön detta året. Är folk verkligen så naiva? Det är väl klart att man måste vara aktiv hela året.
Jag har börjat fundera hur vi skulle kunna göra hos vissa vårdtagare som vi hjälper med nästan allt. Hur man hade kunnat göra sopsorteringen enklare. Tycker faktiskt att vi är ganska dåliga på det på jobbet och det är synd. Men det är inte läge att ta upp det nu när det är så mycket omändringar men bl.a neddragningar osv.
Tillbaka till timmen så hade vi det jättemysigt med tända ljus och mänsklig värme;-). Man borde göra sådant lite oftare. Kan undra om barnafödandet kommer att få ett litet uppsving om ca 9 månader. Det tror faktiskt jag att det kommer.
Man har ju sett en ökning efter t. ex stormarna Gudrun och Per. Lilly är faktiskt ett Per-barn så vi hakade på även där;-).
Hörde på radion att kraftverken hade noterat en minskning med ca 1/2 miljon hushåll här i sverige. Jag kan faktiskt tycka att det är lite lite. Eller det är det kankse inte? Har inte en aning om hur många hushåll det finns.
Oavsett så tycker jag det är bra när så många länder gör något gemensamt.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails