2009/03/18

♥Molly säger♥

Samtal vid middagsbordet tidigare ikväll.
Det hela började med att Molly tog tre rejäla skedar med chili fast vi sa till henne att det räckte med två.
Följande utspelar sig då.
Molly- Jag orkar inte mer.
Detta kommer efter att hon har smakat på det
Jag- Du får äta upp. Har du tagit så mycket får du äta också
M- Nej, jag orkar inte
Hon skjuter ifrån sig tallriken och jag tar fram den
Samma fraser sägs igen.
När hon fick mitt svar, som naturligtvis var samma säger hon samtidigt som hon tittar på mig.
- Nu ska jag prata med pappa
Varav hon vänder sig till Rickard som sitter mittemot mig. Hon fladrar dessutom lite extra med sina långa ögonfransar och det gnistrar säker lite extra även från rådjursögonen
- Pappa jag orkar inte mer
Hon får samma svar
Kan undra hur många gånger hon ska göra så innan hon inser att vi är eniga.
Hon kan göra så med många frågor. Men det roliga är ju att vi kan stå bredvid varandra och är hon inte nöjd med det ena svaret frågar hon nästa.
♥Ja, jag säger då barn♥

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, vi är fortfarande sjuka tyvärr men det går framåt

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails