2009/03/02

Indragningar...Skrämmande...

Det är så segt att komma upp om morrnarna. Vet inte riktigt vad som har hänt men jag vill inte gå upp på morrnarna. Jag är så trött och vill verkligen bara vända mig om och somna om. Jag vill hitta tillbaka till min vanliga energin som jag har haft tidigare. Visst jag har alltid varit lite seg på morgonen men inte som jag känner mig nu. Jag har en känsla av att det kan bero lite på jobbet just nu också. Omorganisationer och dyl igen och inte tala om alla indragningar som ska hända. Vi kommer gå på knä och vi kommer må skitdåligt när vi bara får göra lite av det vi utför idag eftersom vi inte kommer hinna mer mer. Men visst är politiker smarta;-). NOT... Spara in och dra ner på personal inom omsorgen. Får sen jobba häcken av oss och detta kommer att leda till ökade sjukskrivningar. Vad händer med kostnaderna då? Inte lär dom minska iaf. Dom kan ju börja med att ransaka sina egna löner. Dra in på 5 politiker istället för 30 golvarbetare. Borde ju spara ungefär lika mycket. Jag vet att det måste finnas sådana som bestämmer, naturligtvis. Men vad är rimligheten till dessa löner dom har. Ja dom ska ha mer än vad vi har men fan inte så mycket mer än vad dom har. Jag kan inte riktigt förså hur dom kan lägga sådan sparkrav som dom gjort. Hur man kan spara på att människor ska få det drägligt. Vi pratar om människor som betalat föär sig och hjälpt oss att bygga upp till vad vi har nu. Och vi tackar dom med att säga att dom inte kan få den hjälpen dom behöver. Det är fan patetiskt. Känns som om dom ser gamla människor som boskap. Men boskap har säkert ett bättre skyddsnät än vad våra gamla har. Dom blir omplacerade om dom missköts. Vad händer med våra gamla? Dom får snällt vänta tills vi har möjlighet att komma och hjälpa dom. Finns det en rimlighet att få ligga och vänta till att få hjälp upp på morgonen vid 11? Jag får ont i magen bara att tänka på att risken är stor att det kommer att bli så. Och det som är ännu mer skrämmande är att det är vi som jobbar i detta yrke som kommer att bli hängda när allt kommer ut medans politikerna sitter och räknar sina pengar. För inte kommer dom att ta sitt ansvar. Det är ändå dom som gjort att det kommer att bli på detta viset. Stå då ert kasst också. Vi är bara människor och orkar bara till en viss gräns. Vi kan inte göra 3 personers arbete. Nej jag säger bara fy fan för att behöva utsätta våra gamla för detta som troligtvis kommer att ske. Dags att börja plugga nu då.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails