2009/03/31

Mattorka;-)

Gud vad det är både tråkigt och svårt att komma på matsedel just nu. Tycker jag har hamant i samma trall med stroganoff, taco och korvgryta. Jag skulle vilja ha mer varistion på middagarna men det är kanske så att dessa är lätta och smidiga att göra. Och lätt och smidigt behövs i veckorna när man jobbar och sedan har andra aktiviteter på kvällen.
Var ute på tasteline och kollade och hittade litegran nytt iaf. Men jag vet inte riktigt vad jag vill göra.
Kan ni ge mig tips och ideér på mat med korv, som inte är stroganoff, korvgryta och ungsfalu, hade jag varit jätteglad och tacksam. Korv är bra annars eftersom det blir så billigt och det kan ju behövas nu.
Naturligtvis tar jag tacksamt emot tips och ideér på andra maträtter också. Men inget avanserat uten lätta och smidiga annars blir dom bara liggandes i receptlådan som snart redan svämmar över med sådan recept.
Men jag har iaf tur för kidsen äter det mesta och det är ju skönt. Dom äter gärna mat som smakar lite också så man behöver oftast inte spä något till dom.
Så snälla ni hjälp mig med lite recept:-)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails