2012/10/01

-Jag kommer bara vakna och plötsligt vara fem

Då var det dags igen. Födelsedag för min lilla bebis. Fast hon brukar inte bli så värst glad när jag säger det.

-Mamma, jag är faktiskt inte bebis jag är faktiskt snart fem år.

Japp och idag var hon full hand fyllda. Häromdagen filosoferade hon lite:

-Mamma, jag kommer bara vakan och plötsligt vara fem istället för fyra. Kommer jag vara fem när jag har prinsesskalas också?

056

Hon fick en ny cd-spelare. Fjärrkontrollen verkade vara mer häftig än själva spelaren:

-Man kan sänka upp där. Och man kan PAUSA sa hon alldeles exalterad.

Att vi inte visste det från början. Det hade kunnat bli mycket billigare med enbart en fjärrkontroll. Jag har en känsla av att vi kommer att märka av hennes experiment med den ikväll. Kommer säkert påminna om Dansa, pausa. Troligtvis med lite ljudskillnader också.

Jag vill inte säga det men var tar tiden vägen.

DSCF1089
Hmm, har hon verkligen fått plats där? 

Grattis älskade unge på din 5-årsdag

Rött hjärta

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails