2012/10/15

Jag har alltså gått ner en hel Boss(e)

På sju veckor har det hänt lite saker.

Syrran har skaffat ny valp. Boss(e) väger nästan 7 kilo och har framtassar som är stora som dasslock. Han tultar fram och försöker få dessa stora tassar med sig men de glider liksom undan litegrann. Han beter sig inte speciellt valpigt utan gillar mesta att kura upp sig hos en av de andra hundarna.

För sju veckor sedan började jag och kära maken tänka på vad vi åt. Detta har än så länge inte varit några problem alls och jag är så jäkla nöjd över mig själv. På dessa sju veckor har jag minskat sju centimeter kring midjan och tappat 7,5 kilo.

Jag har alltså gått ner en hel Boss(e) och när jag ser det så så blev det genast lite mer greppbart hur mycket 7 kilo är eftersom det inte låter så väldigt mycket. Men tittar man på Boss(e), en stadig bit med dessa dasslock till framtassar, så får man ett annat perspektiv på 7 kilo.

Så fy fasen vad duktig jag är. Kan ju hoppas att jag och Boss(e) kan följas åt fast på ett vars ett håll. Det är så mycket lättare att se hur mycket kilo det egentligen är då.

Boss(e)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va duktig du är Nettan!! Bra jobbat!! :)

/Jessica

Unknown sa...

Skitbra jobbat!! :-)

Nettan sa...

Tack :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails