2012/10/10

Är det nu telefonräkningen skjuta i höjden?

Molly har fått hem telefonkatalogen från skolan idag. Hon norpade telefonen och försvann in på sitt rum.

Hon ringer nu runt till sin kompisar.
-Ring nu inte runt till alla sa jag till henne när jag tittade in.
-Nej mamma, jag ringer inte till alla. Bara mina kompisar. Och kan inte flickorna prata lägger jag på.
Är det nu telefonräkningen börjar skjuta i höjden?

Hon har dessutom 19 dagar till hon fyller år. Hon ska ha pyjamasparty med övernattning. Detta kalaset, förlåt partyt, planeras för full redan. Hon vill redan nu att vi ska redogöra för hur vi ska bädda, hur de ska ligga, vilket snacks de ska ha och vilken film vi ska hyra. Hon är ju snäppet över mig i planering. Det kan bli långa 19 dagar om det ska planeras varje dag.

2012-09-26 10.40.38

4 kommentarer:

Västgötskan sa...

Hahaha! Kan man ha en spärr på 500 kr på telefonräkningen (?) så SKAFFA det! ;-))

Kram

Tommy sa...

Sv: Så sant så! :)

Allt bra?

Martina sa...

Jag rekommenderar inlåsning av telefonen haha

Sv. Ett hett tips angående såsen är att köpa XL-påsen eller dubbla vanliga påsar. Jag hade velat ha mycket mer sås :-)

Nettan sa...

Spärr och inlåsning står på schemat nu ;-). / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails