2012/10/02

En väldigt positiv “biverkning”

Så glad och stolt man kan bli över några få ord.

-Jag ville bara säga vilken bra insändare du hade gjort till politikerna sa en pedagog på förskolan ikväll på föräldramötet.

Jag växte och kände mig stolt och jag kände att jag verkligen hade bidragit till något.
Vi pratade en stund till och när jag gick därifrån slog det mig att jag jag bara låtit munnen gå med det ena kloka ordet efter det andra utan att ens känna mig besvärad. Brinner jag för något så verkar det vara en väldigt positiv “biverkning”. Men det är skönt att få prata om saker man brinner för. Saker som drabbar våra barn och äldre är saker som nästan alltid startar upp den där lågan hos mig. Orättvisor och ogenomtänkta saker som kommer slå hårt mot dessa grupper. Fast orättvisor överlag brukar få mig att hetsa upp mig. Men det är skönt att veta att man kanske ändå är en lite pusselbit till helheten.

Fasen vad jag växer. Fast inte bokstavligt då eftersom jag faktisk blir mindre. Detta fick jag dessutom en kommentar om idag.

Så idag känns det som om jag är två meter. Härligt.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails