2012/10/16

Vem kan motstå en sådan läckerbit?

Kanelbullar från Pressbyrån är bland det godaste som kan köpas i fikaväg.

Stora med mycket klägg i som dessutom smakar massor och doftar lika ljuvligt. En bulle som man kan sitta med länge och sakta vira sig in för att till slut bara ha den där otroligt kläggiga mittbiten kvar.

pressbyrån kanelbulle

När de dessutom är pimpade med rosa pärlsocker så vem skulle kunna motstå det då.

Jo, jag tackade faktiskt nej till en sådan läckerbit idag. Det var lätt att säga nej och sedan tänkte jag inte mer på det faktiskt.

Vi äter med fler sinnen än vår smak. Doft och utseende spelar också en stor roll för oss när vi ska äta. Det sägs ju att man äter med ögat också eller så är det bara något kockarna har kommit på för att kunna göra små, söta men svindyra portioner.

2012-10-16 17.16.00 
Och med tanke på det så är jag glad att jag inte har något spädbarn hemma för då hade jag varit mycket skeptisk till dagens fisk ;-).

2 kommentarer:

Blondiie sa...

Håller med om deras bullar!
Sen råkade jag teta shells kladdkaka, med glasyr.....
Sjuuuukt god och seg och inte alls bra om man skall tänka på vikten hahahaha....

Ha en trevlig kväll =)

Nettan sa...

Då håller jag mig borta från Shell då ;-) / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails