2012/10/17

Nu ligger det här och gottar till sig

Jojo, minsann. Efter lite knepande och knåpande så tror jag att det nästan är färdigt.

Efter 17 år inom vården där jag bara bytt arbetsplats inom kommunen och därför inte behövt lägga någon större vikt på CV och personliga brev så är det lite annorlunda nu.

Helt krasst så har jag aldrig skrivit ett CV innan och när jag idag fick upp ett mycket intressant jobb så tyckte jag att det var dags att få ihop ett. Jag tror jag blev lite inspirerad av kära maken när han nu har sökt nytt jobb och precis knåpat ihop ett eget.

Alltså det är inte det lättaste att få ihop. Att hålla det kort men ändå få med den där viktiga informationen som de söker efter. Jag tycker det är extra svårt också eftersom jag inte har någon direkt erfarenhet från branschen mer än LIA:n, som jag förövrigt fick mycket fint omdöme från.

Nu ligger CV:t här och gottar till sig. Jag har redan varit inne och ändra två gånger i det och det lär säkert bli någon gång till. Nu ska jag bara ha tag på några stycken som kan läsa och ge mig lite feedback på det. Sedan när jag har fått det så kommer jag nog slita mitt hår eftersom alla verkar har olika uppfattningar om vad ett CV ska innehålla.

Det är ju fasen lite otäckt samtidigt som det är otroligt eggande att kommit såhär långt. Och när man hittar ett jobb som det står stämplat mitt namn på så går det inte att skjuta upp det längre.

Ett halvår till sedan är jag snart i mål och när jag är det ska jag redan ha hittat det där arbetet. Lite kaxig tycker jag att jag får vara.

3 kommentarer:

Lisbeth sa...

Facket brukar kunna hjälpa till med att granska/skriva CV. Lycka till!

Lisbeth sa...

Facket brukar kunna hjälpa till med att granska/skriva CV. Lycka till!

Västgötskan sa...

Spännande! Håller tummarna. :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails