2012/10/25

Nu fick jag med mig hela tidnings-konkarongen

Lite lätt melankolisk just nu.

En av mina favoritbloggar har flyttat. Bara att lägga in den nya adressen tänker ni förstås. I vanliga fall brukar jag, tummen-mitt-i-handen-med-tekniska-grejer, inte ha några problem att bara lägga in den nya adressen eller nya bloggar men se det sket sig. Det sket sig rejält vill jag säga eftersom jag nu fick med mig hela tidnings-konkarongen som hon bloggar på nu istället. Så upp ploppade den ena nya artikeln efter den andra men ingen Tant Skarp.

Nu fick jag dessutom ett nytt projekt eftersom jag nu var tvungen att plocka bort tidningen som favorit. Ja, och hur var det nu man gjorde? Jag klickade rundor lite men ingen redigeringslista eller något liknande kom upp. Jag suckade för mig själv och förbannade åter igen den där tekniska genen som föll bort någonstans på vägen. Hur kunde det bli så fel?

Efter lite mer klickande, suckande och onda ögat mot datorn hittade jag det äntligen och kunde plocka bort sidan.

Ett problem löst men det återstår fortfarande ett. Hur fasen jag får in henne på min favoritlista. Det löser sig säkert hoppas jag men inte kommer det vara jag som hittar lösningen i alla fall. Muttrar lite.

Och på tal om tekniska saker så har min power-knapp på dator stannat i intryckt läge. Den har liksom kilat sig fast under kanten. Jag funderar på hur jag ska få igång den i morgon. Måste ju ha en dator. Muttrar lite till och förlitar mig på kära makens kompetent. Jag har mutat honom med en 2 kilos helgskinka så han har lite att ge igen liksom.

frustrerad

Bilden lånad på Google

5 kommentarer:

blogg.nsk.se/tantskarp sa...

Förlååååååååt!

:-)



http://blogg.nsk.se/tantskarp

Västgötskan sa...

Har haft samma problem just när en tjej bloggade för skånebladet. Fick uppdateringar på förstasidan. Kommer inte ihåg hur jag gjorde, tyvärr.... Men hoppas det löser sig för dig.

Lisbeth sa...

Använd Bloglovin till dina bloggar. Bara bäst! Där lyckades jag lägga in Tant Skarps blogg utan problem.

Nettan sa...

Tack Lisbeth för det tipset. Jag fick in bloggen där :-). / Nettan

blogg.nsk.se/tantskarp sa...

Skönt att ni löste det!
Och tack för kommentaren på bloggen, Nettan! Du var den första (och hittills enda).

jag kan inte själv se besöksstatistik längre, vansinnigt frustrerande. Men webred har lovat maila en gång i veckan.

/Tant Skarp

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails