2012/10/13

“-Det pippar verkligen i munnen”

Någon som minns dessa? Popping Candy, godis som poppar när det kommer i kontakt med munnen.

2012-10-13 12.30.10

Jag föll idag för grupptrycket när vi var på affären. Jag blev brutalt nerröstad, 2 mot 1, och gav med mig. Långt bak i min söta lilla hjärna har jag för mig att dessa var förbjudna men tydligen inte.

När vi kom hem drog Lilly upp sin påse och strödde lite på tungan. Det knastrade och gnisslade i munnen på henne.

-Mamma, det pippar verkligen i munnen sa hon. ‘

Det kändes ganska skönt att de fick vänta att öppna påsen tills de kom hem med tanke på hennes uttalande.

Jag satt här sedan och började bli mer och mer nyfiken på hur de smakade. Men åldern har sådan fallit i glömska och jag kunde inte plocka fram några smakförnimmelser alls. Så jag gjorde misstaget.

Jag tog några korn mellan fingrarna och stoppade i munnen. Med ens blev det party i munnen. Ganska otäckt men jag tänkte att det snart skulle sluta. Så sväljer jag och naturligtvis följer de små kornen med ner och lägger sig nu och poppar omkring mina mandlar. Det kändes som om de hade värsta kurragömmapartyt där för det ville liksom aldrig sluta. Hur har man någon gång kunnat äta något sådant?

1 kommentar:

Gilla sa...

Jag trodde att det var en felskrivning O och I ligger ju intill varandra. ;-D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails