2012/10/08

Mitt sanna jag

En random person, ta denna till exempel,

2012-10-08 13.53.05

har ett utseende som tydligen osar lite mystik. Anledningen till detta är att denna tjej, kvinna eller dam (kanske inte riktigt dam för vad jag vet så finns det inte mycket damlikt över henne) inte uppfyller sin omgivnings förväntningar.

Omgivningen förväntar sig tydligen inte att hon är som hon är. Hur hon blev det har jag inte en aning om men det är en annan historia. För med hennes skenheliga utseende så väntar sig folk att hon är blyg, försynt, frigid och att hon lyssnar på dansband eller något liknande.

2012-10-08 13.51.02 
Men ack vad fasaden bedrar. Bakom den tråkiga fasaden finns en tiger med extremt snuskig fantasi och som älskar hård musik. Jomen visst, börja andas igen. De som känt mig länge vet detta men de som inte känt mig så länge verkar bli chockade över mitt sanna jag.

Det är lite intressant hur vi förväntar oss att folk ska vara och framförallt vilken musik de lyssnar på. Och har man inte det typiska hårdrocksutseendet med nitar, rockiga kläder och tatueringar så hamnar man inte i det facket. Men denna alldagliga rockbruden är här för att bryta trenderna och fördomarna om hur en rockbrud ser ut. Det visar sig att det kan vara en 36 årig tvåbarnsmamma med man, hus och hund. En rockbrud som lagar mat som serveras klockan 6 och som stavgångar sig fram i spåret. 

2012-10-08 13.56.48 
Fortfarande svårt att få ihop det? Men hallå, låt bilderna tala för sig själv.

Rock on

1 kommentar:

Johanna sa...

Ja var sliten igår så orka inte ta nya rosa bilder så fick ta från arkivet :)

härliga bilder, och fint inlägg... skenet kan ofta bedra :(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails