2012/10/05

Så var det detta med eld

När jag häromkvällen tyckte att det var riktigt höst så tog jag själv initiativet till följande.

2012-10-03 17.06.20

Nyp er i armen och inse att ni faktiskt är vakna och ser rätt. Jag tände lite ljus till middagen. Ja det var dessa tre med det är tre fler än normalt.

Ja sedan kom min äldsta kära dotter och tyckte att vi skulle släcka dem. Någon kunde ju bränna sig.
Skyll inte på mig. Jag har inte en aning om vad hon skulle kunnat få sådan idéer ifrån. Ingen aning alls. Hon nämnde i alla fall inget om att taket kunde ta fyr så det där kan hon ha hört från vem som helst. Jajamensan.

När hon senare samma kväll tittade på tv var där något program med någon snubbe som gjorde eldkonster.

611 
Ungefär som när Tin gör det. Men bara nästan.

-Lilly, det där får man inte prova hemma sa hon klokt till sin lillasyster.

Mamman spärrade upp ögonen bara av tanken på att hon kanske funderat om det går att göra.

-Nej precis sa den kloka mamman. Sådan får man ALDRIG prova hemma.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails