2012/10/30

Här finns absolut ingen röd tråd

Hoppsan igen liksom. Vi har tydligen en ny dvd-spelare. En sådan, i alla fall för frun, modern sak som har sådan där blueray.

Molly skulle ta ut skivan som var i och hon fick inte ut den där saken som åker ut.
Men, tyckte jag, det har du ju gjort hur många gånger som helst. Den lilla knappen gumman.

Kära maken suckade sitt uppgivna lyssnar-aldrig-frugan-på-mig suckningen.

-Älskling, vi har faktiskt en ny dvd. Så nämnde han det där med blueray och en klocka ringde längt inne i mitt huvud. Det var väl så att den kom med den nya tv:n och nu när jag visste det så undrar jag om det inte är så att det är något mer speciellt med den. Men det berättar jag en annan gång ;-).

Jag suckade lite själv och gick skamset och satt mig vid min dator, som nu är lagad, för att skriva av mig i min förödmjukhet. Det är sådant man inte vill ska komma ut ju.

2012-10-26 17.45.04

Jag blev lite orolig häromdagen när kära maken plockade ner datorn i biståndsdelar. Inte så mycket att han plockade ner den men uppsynen han hade när delarna skulle ihop igen.

Och pratar vi nu om kära maken så fyller han år idag. Han fick naturligtvis önska mat som de andra barnen också får vid födelsedagar. Han ville ha pastasås med kassler. Han är lätt att tillfredsställa, min man.

Så grattis till dig min älskade make. Du betyder så mycket för mig och du håller mitt hjärta så ömt i din hand. Jag älskar dig så mycket.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails