2011/09/01

Jag har överlevt

Jag har överlevt denna dagen. Fjärilarna har flugit sin kos och nu känns det ganska bra kan jag säga. Dom där första trevande försöken att lära känna varandra är inledda och jag tror nog det kommer bli bra.

Det känns riktigt bra med mitt val. Vi har fått en liten genomgång om vad logistik innebär och det har varit många aha-upplevelser. Visste ni till exempel att ju större containerfartygen är ju mer snällt mot miljön är det eftersom det tvingas att sänka hastigheten och detta innebär att utsläppen blir mindre per ton frakt. Sådana här saker är riktigt intressanta att höra om och det skulle inte förvåna mig om jag kommer att dra mig till att arbeta med miljövänlig logistik.
Vi var också på ett litet studiebesök på Dos Apoteket för att få en lite bättre inblick i hur en logistisk kedja kan se ut inne på ett företag. Detta var riktigt intressant eftersom jag i mitt jobb inom vården ser den slutgiltiga packningen.

Nu ska det bli spännande att komma igång riktigt imorgon med föreläsning och att lära känna dom andra lite.

Och vet ni. Skolan bjöd på middag. Det tror jag inte många skolor gör för sina studerande. Dom verkar väldigt måna om oss och vill veta vad vi tycker för att dom ska kunna göra saker bättre. Rekommendationerna var också att vi skulle läsa lite logistiktidningar så nu får jag väl kolla upp dom. Läsa, läsa, läsa.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails