2011/09/16

Detta med teknikens under

Min kära dator har krånglat i några dagar nu. Den vägrar helt enkelt att stänga av sig och står bara och säger att “du loggas ut”. Sen händer det inte så mycket mer. Ganska stressande när jag behöver den till skolan. Men kära maken tog tag i den när han kom hem idag. Han har mekat och mixtrat eller vad man nu gör med en dator. Ja menar, ser ni min tekniktumme? Nej inte på vanliga stället, titta mitt i handen. Jag är ganska, vad ska jag säga, totalkass för att tala klarspråk. Jag vågar inte ens uppdatera när det kommer meddelande att jag ska göra det utan jag säger snällt till kära maken och så säger han att han ska fixa det sedan. Detta kan då resultera i ganska många uppdateringar som ligger och väntar och det är kanske inte så konstigt att det kan vara segt ibland.

Han har i alla fall försökt fixa med den idag. Han hade kommit in i någon del, tänk på tummen nu när jag försöker förklara, och där hade varit några program som behövde uppdaterats för det stod att dom var. Håll i er nu: URGAMLA. Men herregud när är det gjort senast. Så efter 3 URGAMLA och 1 bara GAMMALT så hoppas jag att det blivit bättre. Återstår att se om en stund när jag ska stänga av.

Jag har även gått och blivit med moderna lur. Jodå, en sådan där modern sak som dom flesta har haft i evigheter, sådan man pekar på ni vet. Får väl se hur många svordomar det kommer att bli när jag ska försöka lära mig den sedan när den kommer. Jag hinner kanske landa i tanken vad som verkligen väntar mig eftersom den inte kommer fören i början av oktober. Smälta tanken att det verkligen är så. Hmm, detta ska bli intressant i alla fall.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails