2011/09/02

Helt urlakad

Jag har fullständigt glömt bort hur trött man blir av att sitta och lyssna på föreläsning. Nu har vi inte enbart suttit och lyssnat utan även fått göra övningar för att lära känna varandra lite. Känner mig helt urlakad och inte fysiskt som det brukar vara utan rent mentalt. Känner mig tom men ändå så inspirerad och nu är det skönt att vara igång riktigt. Man har börjat få lite kläm på vissa av klasskamraterna medans några är lite mer svårtolkade. Skulle väl tippa på att jag själv tillhör den senaste.

Det är ganska intressant att studera en ny grupp som vi är. Ledarna kommer fram ganska fort och det är ofta dom som vågar höras och synas som lätt tolkas på det viset. Det intressanta är nog att se hur grupperingarna blir runt dessa personer. Sedan är det lite svårare att läsa dom andra. Är dom blyga, tystlåtna, tillbakadragna eller tänkare? Många av dom hör nog ihop. Jag räknar mig som lite tyst och framförallt som en lyssnare som kan sitta och analysera saker som sägs för att sedan inflika när jag har något att tillföra diskussionen. Men det är inte alls säkert att dom andra uppfattar mig sådan. Dom uppfattar mig kanske bara som blyg och tystlåten. Men det känns som om vi kommer att bli en bra grupp.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails