2011/09/14

“Hej och välkommen till Nettans sexspalt”

Det är ganska ofta man kan stöta på en artikel om sex. Detta sker varje dag i dom flesta kvällstidningar på ett eller annat sätt.

Ibland kan jag tycka att det blir lite hetsjakt, speciellt när artikel efter artikel kablar ut hur du får henne att komma. Har inte en kvinna prestationsångest innan så får hon väl det med hjälp av alla dessa artiklar. Gör så, gör si. Jag skulle kunna tänka mig att en kvinna som inte fått orgasm med hjälp av sin partner nog har provat det mesta för att lyckas. Jag skulle tro att för att verkligen komma dit behöver man nog koppla bort detta med jakten på orgasmen. Att helt sonika försöka strunta i att det är dit man vill och försöka komma över tröskeln genom att inte jaga. Nu börjar jag nästan låta som en sådan där “Hej och välkommen till Nettans sexspalt” igen men det struntar jag i. Jag har inget vetenskaplig fakta bakom det jag tror utan det är helt enkelt bara precis som jag tror.

Vänder man sedan på det istället så kan nog dessa artiklarna vara positiva också. Framförallt till männen eller kanske snarare dom yngre männen. För ju äldre du blir så tror jag du har lättare att säga hur du själv vill ha det när ni hamnar där i sänghalmen för en underbar natt. Nu tror jag kanske att yngre tjejer vågar säga mer vad och framförallt hur dom vill ha det än vad som var legitimt för 10-20 år sedan. Kvinnans sexualitet har blivit mer ok att bejaka nu även om jag skulle tro att vi har en lång bit att gå för att “kunna knulla runt” som män utan att bli dragna i skiten efter. Men för en yngre kille som kanske har porren som enda erfarenhet, där torra sköten pumpas av stora stakar och tjejerna skriker av “vällust” bara dom få något i sig, tror jag det kan vara bra. Vi som vet lite bättre vet också att det inte riktigt fungerar på det viset. Utan i stället få det sensuella i det hela. Använd fingrarna så, använd tungan så, var inte rädda för att använda hjälpmedel och så vidare. Men i slutändan är det ändå den rent personliga känslan man måste hitta tillsammans och den behöver många gånger uttalas verbalt om man inte är väldigt bra på kroppsspråk då. Man behöver få reda på att “jag vill ha det såhär för att jag ska ha det som skönast”. Sedan kan ju detta vara en sak som man sakta hittar ut andra vägar för att det ska bli ännu bättre men det är ändå en början. Vi börjar här för att jag tycker det är skönt men vi slutar där för att det var fan så mycket bättre.

Men vill man ändå jaga så kan du kanske prova detta tipset Blinkar. Bara på Familjeliv man kan läsa om sådant.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails