2009/12/04

Pyssel, pyssel, pyssel

Idag kom jag inte undan längre.
Molly har pratat länge att hon vill pyssla eftersom hon fick en pyssellåda när hon fyllde år. Hon har pysslat lite när farmor varit här men jag har dragit mig för det.
Anledning?
Jag är totalt opysslig av mig. Önskar jag hade varit lite mer pysslig och kunnat fixa diverse kreationer och dyl. Om inget annat så iaf kunna göra en snögubbe eller en tomte av flörtkulor, heter dom så, tillsammans med tjejerna.
Men idag tänkte jag att det får bära eller brista. Så fram med grejerna och jag var tom så duktig så jag la en sönderklippt sopsäck på bordet. Tänkte lite på limmet där och det kan jag ju säga att jag var glad att jag gjorde. I början var dom lite försiktiga men sen när dom hittade glitterlimmet gick det riktigt vilt till.
Lilly fastnade för dom färglagda "glasspinnarna". Hon limmade och skapade olika kreationer.
Ja det blir ju lite uppställt.
Fler "glasspinnar". Ser nästan ut som en blomlåda med röda blommor i. Hon har dessutom ett stort bling-bling armband som Molly gjort idag också.
Molly med glitterlimmet i högsta hugg.
Mer glitterlim.
Kan väl säga att det gick mängder med glitterlim.
Lillys fina tomte. Mamma hade ett finger med i spelet här.
Mollys fina ängel. Tyvärr har den ramlat framåt så den ligger på munnen. Men ögonen syns lite iaf.
Joho titta på min fina blomma av silkespapper. Molly var riktigt imponerad av den. Oj vad stolt man kan bli över en liten skrynklig sak.
Hon tyckte jag skulle ge den till Rickard. Tyckte jag var så gulligt sagt.
Måste säga att det var riktigt roligt att hålla på lite. Om inte för att se tjejerna vara kreativa. Vi glömde tom bort tiden så lunchen blev ganska sen. Det är ju positivt.

1 kommentar:

Lexie sa...

Hejsan!
Jag håller i min första blogg tävling. Än så länge är det ingen som har anmält sig.
Länken till tävlingen är: http://lexielinde.blogg.se/2009/december/jul-tavling.html
Hade varit jätte glad om du hade varit med och deltagit

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails