2009/12/05

Haj och ivaj...

Halva helgen avklarad. Skönt :-).
Delad tur är så trist att jobba. Man är bara hemma några timmar på em sen är det bara att ge sig iväg igen. Man hinner sätta sig med kidsen en stund, förhoppningsvis vila en liten stund och äta lite middag. Sen är det haj och ivaj;-).
Men samtidigt går jag hellre en delad tur på 4 helgpass än jobbar mer än var 3:dje helg.
Men det känns som en förlegad tid när man måste gå tillbaka till delade för att klara av ett schema.
Får vi 6 huvud till så kan vi ta bort dom delade. Och enligt alla olika mätningar som görs på just vår enhet fattas vi mellan 5,5-7 heltidsarbetare. Det är ganska mycket med tanke på att vi är ca 12,5 heltidsarbetare nu. Vi fattas alltså en halv styrka egentligen Inte konstigt att man kan känna sig stressad.
Men vi är kvinnor så vi bara tackar och tar emot. Nej jag ska inte börja gnälla om det igen. Inte ikväll iaf;-).

Sitter och väntar på att bastun ska bli varm och att Molly ska somna. Sen ska jag och Rickard ner och ta en lång härlig bastu. Känns som om det är längesedan. Skönt ska det bli. Det är så skönt efteråt när man skrubbar sig riktigt med handske och inte tala om att bli skrubbad på ryggen. Så härligt.
Sen ska jag väl försöka komma i säng i hyfsad tid eftersom jag har en jobbedag i morgon också.
Ha det gott. Tjingeling.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails