2009/12/13

Mediakåta människor?

Ibland funderar jag på hur offentliga personer tänker.
Tiger Woods har ju varit otrogen. Det finns väl ingen som har missat dessa snedsteg han har gjort.
Jag kan tänka mig att det måste vara svårt för en vanlig dödlig att försöka hålla en sådan hemligthet. Men att vara en kändis och försöka hålla en sådan hemlighet måste vara ganska naivt att tro att det ska gå. Förr eller senare spricker bubblan. Och vad gör då älskarinnorna?

I Tigers fall, och även i dom andra kända fallen, går dessa älskarinnor ut och ber frun om ursäkt.
Jag mår så dåligt att ha gjort Elin så ont.
Kanske så dags att tänka på nu, efter att ni fått en tiger mellan benen. Och det låter som om det enbart är hans fel.
Vadå, snubblade du och bara råkade bli spetsad?
Det är lätt att försöka lägga över all skuld på den kända. Visst han är ett svin som gör sådant men som jag sa så tror jag inte att det var någon som snubblade bara.
Och jag kan inte hjälpa att tänka att dessa älskarinnor i detta fallet bara är ute efter gratis kändisskap.
Och sedan ska medierna göra sitt och kabla ut denna nyhet i oändlighet. Den ber om ursäkt, den mår dåligt, den tycker synd om Elin, den slutar.
Gah, det tar liksom aldrig slut.

Och sedan skrållar man ner lite på tidningssidan så står det om nästa.
Zlatan ville ha 5 söner.
Om en tjej som är modell och varit tillsammans med Zlatan och någon annan kändis.
Går karriären inte bra eller så hon måste gå till tidningen för lite publicitet om sitt liv för ganska längesedan. Jag blir så trött på dessa mediakåta människor som gör allt för att synas.
Man skulle vilja ha sina 15 minuter i rampljuset men för det mesta är det jäkligt skönt att bara vara en vanlig Svensson.

1 kommentar:

Viktkamp sa...

Usch ne avundas dem inte, skulle inte vilja vara på löpen!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails