2009/12/02

Härliga citrusfrukter

Finns det något som kan se så inbjudande ut som clementiner och apelsiner på ett fruktfat?
Jag tycker det ser så gott ut och kan bli sådär akut sugen på både clementiner och apelsiner.
Men apelsinerna har inte varit goda nu i höst. Det brukar ju vara så men för ett tag sedan pratade många om att nu är apelsinerna så goda.
Så jag traskade, ok jag körde, iväg och fixade lite apelsiner.
Skalade och saften rann från den. Biter i den och hela mitt ansikte håller på att förvridas i en hemsk grimas. Rysningen slutar nere i tårna och jag kunde känna dom små fina håren underst på mitt huvud resa sig.
Den var så SUR.
Besviken slänger jag den. Och jag väntar in rätt tillfälle att kunna köpa nya för nu borde dom vara goda.
Så när jag nu var och handlade häromdagen köpte jag lite clementiner istället.
Skalade precis en varsen till tjejerna. Och jag måste säga att jag var lite orolig att det skulle säga puff när dom bet i den. Dom var så TORRA och smakade nästan ingenting.
Och då hade jag lovat tjejerna clementin så det går inte att säga att dom inte är goda. Dom fick en varsen tallrik och här får ni gissa. En åt och en ville inte ha.
Jajamensan, Lilly smaskade glatt i sig och Molly ville inte ha sin.
Så nu är då frågan när jag vågar mig på att köpa citrusfrukter igen. I morgon kanske;-).

1 kommentar:

Johan och Emil sa...

Du kan skriva några rader bara :) du behöver inte köra hela refrängen :)

Tävla hos oss, Johan och Emil, och vinn en hel veckas länkning. Klicka in och var med du också!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails